[O2] Prośba o interpretację błędów z VAG-a

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Bodzimierz
    Classic
    • 2011
    • 13
    • Octavia II (1Z3)
    • BKC 1.9 TDI PD 105 KM

    [O2] Prośba o interpretację błędów z VAG-a

    Big Wojtek, gdybym mial wybierać tobym wolał kupic Ladę NIVĘ niz Dustera- tam to przynajmniej jest auto z zacięciem terenowym
  • sawic
    Ambiente
    • 2010
    • 107

    #2
    [O2] Prośba o interpretację błędów z VAG-a

    Witam,

    Zakupiłem sobie kabelek do swojej O2. VAG 912 EN.
    Zrobiłem Auto-Scan i wypisało mi takie błędy:

    Kod:
    01-Engine -- Status: OK 0000
    03-ABS Brakes -- Status: OK 0000
    04-Steering Angle -- Status: OK 0000
    08-Auto HVAC -- Status: Malfunction 0010
    09-Cent. Elect. -- Status: OK 0000
    15-Airbags -- Status: Malfunction 0010
    16-Steering wheel -- Status: OK 0000
    17-Instruments -- Status: OK 0000
    19-CAN Gateway -- Status: OK 0000
    25-Immobilizer -- Status: OK 0000
    42-Door Elect, Driver -- Status: OK 0000
    44-Steering Assist -- Status: OK 0000
    46-Central Conv. -- Status: OK 0000
    52-Door Elect, Pass. -- Status: OK 0000
    56-Radio -- Status: OK 0000
    A tutaj wyszczególnione te dwa błędy:
    Kod:
    Address 08: Auto HVAC        Labels: 1K0-907-044.lbl
       Part No SW: 1Z0 907 044 R    HW: 1Z0 907 044 R
       Component: ClimatronicPQ35 110 0402  
       Revision: 00110021    Serial number: 00000000000000
       Shop #: WSC 00000 000 00000
    
    1 Fault Found:
    01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159) 
                000 -  -
    Kod:
    Address 15: Airbags        Labels: 1K0-909-605.lbl
       Part No SW: 1K0 909 605 AA    HW: 1K0 909 605 AA
       Component: Q2 AIRBAG VW8   027 0900  
       Revision: 11027000    Serial number: 003B5D134LP0  
       Coding: 0020786
       Shop #: WSC 73430 790 00000
    
    1 Fault Found:
    00532 - Supply Voltage B+ 
                002 - Lower Limit Exceeded - Intermittent
    Czy mógłby mi ktoś powiedzieć o co chodzi ?
    Climatronic był na OFF, a silnik nie był włączony. Być może stąd te błędy ?

    Nie grzebałem nic więcej bo to moja pierwsza styczność z VAG-iem więc nie chciałem nic uszkodzić.

    Pozdrawiam

    [ Dodano: Pią 06 Sie, 10 15:29 ]
    Mały update.

    Skasowałem błędy, odpaliłem silnik. Sczytałem raz jeszcze.
    Błąd z poduszkami zniknął, ale ten z climatronikiem jest nadal.

    Kod:
    01810 - Actuating Motor for Temperature Flap; Right (V159)
    Na forum audi doczytałem, że można przeczyścić złączkę w tej klapce i może być ok.
    Tylko jak się tam dostać i gdzie tego szukać ?


    Pzdr

    Komentarz

    • Guguś
      L&K
      S_OCP Member
      • 2008
      • 1212

      #3
      01810-silnik nastawczy klapy temperatury -prawy(v159) -
      * trzeba go odnaleźć i sprawdzić, może styki albo silnik do wymiany.


      00532 - napięcie zasilania - za mały sygnał (zwarcie z "plusem", wejście wtrysku otwarte)
      * rozładowany akumulator
      * słabe połączenie masy do komputera silnika
      * przerwa w przewodach
      * uszkodzony przekaźnik zasilania napięciowego
      __________________________________

      Witaj szkoło, żegnajcie kochane pieniążki.

      Komentarz

      • sawic
        Ambiente
        • 2010
        • 107

        #4
        Zamieszczone przez Guguś
        01810-silnik nastawczy klapy temperatury -prawy(v159) -
        * trzeba go odnaleźć i sprawdzić, może styki albo silnik do wymiany.
        Dziękować.
        A wie ktoś może jak się do niego dostać ?
        Nowy prawie 4 stówki
        Choć nie zauważyłem, żeby coś nie tak było z temperaturą.

        Pzdr

        Komentarz

        • Enriquez
          RS
          • 2009
          • 7685
          • Superb III (3V3)

          #5
          Skasuj ten błąd i za jakiś czas sprawdź, czy się powtórzy. Różne rzeczy się mogą dziać. Np. chwilowe odcięcie zasilania, np. jak silniczek wykonywał swój ruch...
          Pozdrawiam
          Marcin

          Komentarz

          • sawic
            Ambiente
            • 2010
            • 107

            #6
            Zamieszczone przez Enriquez
            Skasuj ten błąd i za jakiś czas sprawdź, czy się powtórzy. Różne rzeczy się mogą dziać. Np. chwilowe odcięcie zasilania, np. jak silniczek wykonywał swój ruch...
            Skasowałem. Błąd od razu pojawił się na nowo.

            Pzdr

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Zamieszczone przez sawic
              ... A wie ktoś może jak się do niego dostać ?
              Nowy prawie 4 stówki
              Choć nie zauważyłem, żeby coś nie tak było z temperaturą.

              Pzdr
              Posłałem Ci pdf-a na e-mail ( patrz str. 75 i 80 ). Żeby się dobrać do silniczka musisz zdjąć boczek tapicerki. Najpierw trzeba wyjąć do góry ramkę z mieszkiem, potem wykręcić popielniczkę; za popielniczką zobaczysz dwa wkręty, odkręcasz prawy ( trzyma prawy boczek tapicerki ) i jeszcze jeden z przodu ( w nogach pasażera ).
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              • sawic
                Ambiente
                • 2010
                • 107

                #8
                Zamieszczone przez kowal 2002
                Posłałem Ci pdf-a na e-mail ( patrz str. 75 i 80 ). Żeby się dobrać do silniczka musisz zdjąć boczek tapicerki. Najpierw trzeba wyjąć do góry ramkę z mieszkiem, potem wykręcić popielniczkę; za popielniczką zobaczysz dwa wkręty, odkręcasz prawy ( trzyma prawy boczek tapicerki ) i jeszcze jeden z przodu ( w nogach pasażera ).
                Doszło.
                Wielkie dzięki.

                Mam nadzieję, że uda mi się jakoś ten silniczek zreanimować.

                Pozdrawiam

                [ Dodano: Pią 20 Sie, 10 19:21 ]
                Dobra Panowie.

                Silniczek zreanimowany.
                Po kolei.

                Żeby dostać się do tego elementu należy zrobić tak jak napisał Kowal 2002 plus trzeba zdemontować schowek pasażera. Opis z pdf-a okazał sie bardzo pomocny.

                Po wymontowaniu i rozebraniu tego siłownika klapy można zobaczyć coś takiego:


                Aż się nie chce wierzyć, że serwis krzyczy za to prawie 400 zł :shock:

                Po podłączeniu na krótko okazało się, że wadliwy jest silnik. Nie chciało mi się go rozbierać, więc poszedłem do sklepu z elektroniką i kupiłem pierwszy lepszy siłownik do centralnego zamka. Silnik z tego siłownika pasował idealnie, ale niestety nie chciał działać. Coś tam bzyczało w tym silniczku, ale się nie kręcił.

                Musiałem więc rozmontować oryginalny silniczek i go zreanimować. Po rozebraniu był kolejny szok - każdy normalny silnik ma szczotki na komutatorze, ten natomiast miał po prostu sprężynujące blaszki :shock: które do niego dotykały. To nie ma prawa działać na dłuższą metę. Wyczyściłem i dogiąłem te blaszki, ale ich stan był taki, że max za pół roku znowu padną. Muszę się rozejrzeć za alternatywnym silniczkiem do tego siłownika, tylko jeszcze nie rozkminiłem czemu ten niestandardowy nie chciał działać.
                Chyba, że ktoś mógłby sprawdzić w serwisie ile sam ten silniczek kosztuje. Może po prostu trzeba kupić kilka zapasowych i już. Jest na nim numer części, więc powinien występować jako oddzielna cześć zamienna.

                Po zebraniu wszystkiego do kupy błąd na climatroniku występował nadal, więc VAG-iem zresetowałem climatronic do ustawień fabrycznych i jest git. Żadnych błędów, temperatura da się ustawić bez problemu oddzielnie dla każdej strony.


                Pozdrawiam

                [ Dodano: Pią 08 Paź, 10 13:56 ]
                No i dodam, że ten silniczek, pomimo tego, że widnieje na nim numer części, nie jest do kupienia jako część zamienna.
                Będę musiał na Elektrodzie zaczerpnąć informacji o co chodzi, że nie chodzi
                Ten zamiennik znaczy sie.


                Pzdr

                Komentarz

                Pracuję...